wtorek, 11 czerwca 2013

Fotografia

„Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić, aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali"   Don McCullin 

Skąd to się wzięło ?? 

Nie pamiętam. Wiem tylko, że pewnego dnia z mojego domu zniknął aparat. Nikt bardzo nad tym nie ubolewał. Do czasu. Coś nagle mnie ruszyło. Nie kojarzę co we mnie obudziło to uczucie, może jakiś film, a może piosenka... Zapragnęłam zatrzymać chwilę na fotografiach. Nie byłam przy kasie więc poprosiłam rodziców o aparat, z ręczną optyką w zamian za świadectwo najlepszego ucznia w klasie :D Miałam może 12 lat. Szczerze wątpiłam, że rodzice zainwestują w sprzęt dla mnie.  Pewnego lipcowego dnia kurier przywiózł wielką paczkę. Nawet do głowy mi nie przyszło, że to dla mnie. Jednak gdy rozpakowałam pudło nie mogłam przestać cieszyć pyska. Nie była to lustrzanka, ale zawsze coś. No i chyba tak to się zaczęło....

Czym jest dla mnie fotografia ? 

Fotografia to pokazanie tego co widzę. Zatrzymanie w miejscu piękna i uczuć towarzyszących danej sytuacji. I własnie to jest wspaniałe Jeśli zdjęcie jest naprawdę dobre nigdy go nie powtórzysz, bo żadna gama uczuć nigdy nie jest taka sama. Myślę, że to wielka sztuka odzwierciedlić na fotografii to co jest w nas.  Na zdjęciach pokazuję to co mnie zachwyca, to co chcę zachować i przekazać dalej. Fotografia jest idealną formą pokazania świata swoimi oczyma. Pokazania niedoskonałości i barw życia. Pozwala ona spojrzeć na wszystko z innej perspektywy. Nie powiem, że fotografia to moje życie i tylko temu chcę się poświęcić, ale lubię czasem zniknąć gdzieś z aparatem.

Co fotografuję ? 
Dobre jest to, że nigdy nie próbowałam wybrać konkretnego gatunku fotografii. Nigdy nie decydowałam się na konkretny rodzaj aparatu. Raz sięgam po klisze a raz cyfrówkę. Raz fotografuję ludzi, raz pejzaże, a raz architekturę. Nigdy nie staram się ograniczyć bo nie wiem w czym znajdę potencjał na dobrą fotę.


10 komentarzy:

  1. Chyba jedno z najpopularniejszych hobby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no to pokazuj nam teraz co tam zdazylas uwiecznic:) jestem strasznie ciekawa Twoich zdjec! pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No postaram się w najbliższym czasie wrzucić parę moich fot :)

      Usuń
  3. Jest to bardzo ciekawe hobby :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że robić zdjęcia każdy może, ale nie każdy potrafi. Fotografia odzwierciedla nasze uczucia i spojrzenie na świat. Czekam na twoje prace. :) Obserwuję, ciekawy blog. :D
    http://zycie-przyjazn-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie, kocham ludzi, którzy mają hobby :) Ja lubię robić zdjęcia, ale nie jest to moje zainteresowanie - po prostu raz na jakiś czas coś pstryknę i już :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj! :) Natrafiłam na Twojego bloga i jestem zachwycona Twoimi wpisami. Masz piękną pasję, piszesz rewelacyjne teksty na temat religii (mam na myśli chociażby wpis o papieżu Franciszku)- aż łza w oku się zakręciła:)
    Będę tu często zaglądać i komentować::
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym się gdzieś wybrała na wakacje,ale pracuje a bez pracy nie ma kasy ;) Planuje jakiś wyjazd na koniec sierpnia po pracy ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Są może tutaj na blogu jakieś zdjęcia Twojego autorstwa? ;) Chętnie bym obejrzała. ;*

    OdpowiedzUsuń