środa, 13 marca 2013

Franciszek I



Siedzę sobie spokojnie z kotem na kolanach,a tu nagle mama woła wszystkich... Biały dym ! Wybrano papieża !

Biały dym ! Wybrano papieża!

Wszyscy zebraliśmy się w sypialni rodziców przed nieczęsto używanym telewizorem i w ciszy wyczekiwaliśmy... Minęła godzina, a my gapiliśmy się w ekran. Jako, że jesteśmy rodziną wierzącą wspólnie czekaliśmy tego momentu, tak jak wspólnie żegnaliśmy Jana Pawła II, witaliśmy i żegnaliśmy Benedykta XVI. Wspólnie.. gdy teraz to piszę wygląda to tak.. pięknie. Wspólnie, łącznie z kotami i psem. Wspólnie jedząc pieczone banany ( :D ) . 

"Habemus Papam" 

W końcu wyczytano nazwisko. Nowym papieżem został Jorge Mario Bergoglio, który podczas pontyfikatu będzie nosił imię Franciszek I.  Zapadło milczenie. Nawet tłum zgromadzony w Watykanie przycichł. Niewiele mówiło nam to nazwisko. Tym bardziej, że kardynał zbliżony jest do wieku Benedykta XVI. Gdy nowy papież wyszedł na spotkanie ludziom, pierwsze słowa jakie powiedział "Bracia i siostry, Dobry wieczór !" czym od razu zyskał moją sympatię. Poza tym jego twarz wydaje mi się taka... miła . Przypominał mi dziadka, którego nigdy nie zdążyłam poznać. dziadka z moich wyobrażeń. Opiekuna. Bardzo spodobało mi się imię jakie wybrał. Ciekawe czym się kierował ? Św. Franciszkiem z Asyżu, czy inny, ( a jest ich wielu) ?

"Zanim udzielę wam błogosławieństwa, pomódlcie się za mnie !" 

Po słowach i błogosławieństwie nowego papieża, całą rodziną, całą wspólnotą wierzących ;udzi z wszystkich zakątków świata pomodliliśmy się. 

Więc możecie mnie hejtować i drwić, ale dla mnie to było ważne wydarzenie i zamierzam się modlić. Bo jestem Katolikiem ! 


5 komentarzy:

  1. Mi też nowy papież przypadł do gustu, rzeczywiście wydaje się być miły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od wielu osób słyszałam, że papież przypomina im dziadka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dopisuję się do ''fanklubu'' nowego papieża:)

    OdpowiedzUsuń
  4. według mnie paiez jest bardzo sympatyczny i cieszę sie e został wybrany :D

    zapraszam, dopiero zaczynam : aparat-na-swiat.blogspotcom

    OdpowiedzUsuń
  5. :)no ja w sumie nie przygladalam sie nowemu papiezow, ale jakos tak swojsko wyglada i o to chyba chodzi:)

    OdpowiedzUsuń